چت‌جی‌پی‌تی یک قدم جلوتر از پزشکان!

نتایج یک مطالعه نشان داد که gpt-4، مدل زبان بزرگ (LLM) توسعه‌یافته توسط OpenAI، تقریبا به خوبی به عنوان پزشکان چشم متخصص در یک آزمایش چند گزینه‌ای نوشته شده؛ عمل می‌کند.
چت‌جی‌پی‌تی یک قدم جلوتر از پزشکان!
کد خبر : ۶۳۳۳۴

مدل هوش‌مصنوعی که برای تولید متن بر اساس حجم عظیمی از داده‌هایی که بر روی آن آموزش دیده است، شناخته شده است، در مراحل مختلف حرفه خود، از جمله پزشکان جوان بدون تخصص و همچنین پزشکان چشم کارآموز و متخصص، در برابر پزشکان آزمایش شد.

در این آزمایش هر گروه با ده‌ها سناریو مواجه شد که در آن بیماران مشکل چشم خاصی دارند و از آن‌ها خواسته شد تا با انتخاب یکی از چهار گزینه، تشخیص یا مشاوره در مورد درمان را ارائه دهند.

این آزمایش با سوالات کتبی از کتاب‌های درسی گرفته شده بود، انجام شد که در مورد طیف وسیعی از مشکلات چشم از جمله حساسیت به نور، کاهش بینایی، ضایعات و خارش چشم بود.

گفتنی است کتاب درسی که سوالات بر اساس آن طراحی شده بود، در دسترس عموم نیست، بنابراین محققان معتقدند که بعید است که مدل زبان بزرگ بر اساس محتوای آن آموزش دیده باشد و Gpt-4 به طور قابل توجهی بالاتر از پزشکان جوان بود.

محققان معتقدند که هوش‌مصنوعی جایگزین پزشکان نخواهد شد، اما می‌توانند سیستم مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشند و لیست انتظار را با حمایت از پزشکان برای ارائه مراقبت به بیماران بیش‌تر در همان زمان کاهش دهند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر